Drodzy Rodzice dzieci uczęszczających na zajęcia korekcyjno – kompensacyjne! Zachęcam Państwa do zabaw , ćwiczeń z dziećmi mających na celu rozwijanie obszarów , które wymagają u Państwa dzieci usprawniania (zgodnie z orzeczeniem). Pozdrawiam serdecznie życzę wytrwałości i zdrowia. W. Tykałowska
Jeśli ktoś ma pytania, wątpliwości, potrzebuje porady prosimy o kontakt z Panią Wioletką wtykalowska.pp2@golub-dobrzyn.pl
W tym miejscu chcemy Państwu przedstawić kilka uwag, sugestii, które mogą pozwolić zrozumieć co można teraz zrobić, by Państwa dzieci dobrze radziły sobie w szkole. Przedstawimy kilka ćwiczeń, które mogą mogą pomóc Państwa dzieciom dobrze przygotować się do roli ucznia, albo pomóc usprawnić te obszary, w których zauważyliście, że Wasze dziecko gorzej sobie radzi. Z naszych obserwacji wynika, że rodzice często skupiają się na umiejętności rozpoznawania przez dzieci liter, znajomości cyfr, oraz umiejętności czytania oraz liczenia. Niestety sama umiejętność rozpoznawania liter czy cyfr nie gwarantuje umiejętności czytania tekstów czy działań matematycznych. Mamy nadzieję, że poniższe materiały pomogą Państwu zrozumieć pewne kwestie. Aby dziecko dobrze sobie radziło w szkole powinno:
- widzieć i słyszeć;
- umieć mówić;
- mieć odpowiedni poziom spostrzegania – różnicować stosunki przestrzenne, czasowe i inne;
- mieć odpowiedni poziom uwagi;
- mieć prawidłowy poziom umysłowy – rozumieć, że litery i cyfry to symbole głosek i liczb;
- mieć odpowiednią koordynację zmysłowo-ruchową;
- mieć odpowiedni poziom równowagi;
- być dojrzałe emocjonalnie tak, by interesować się czytaniem i pisaniem.
Poniżej prezentujemy materiały przydatne do pracy z dziećmi w celu usprawniania pracy rąk – dłoni, percepcji wzrokowej i słuchowej. Prezentacje i ćwiczenia zostały opracowane przez panią Wiolettę Tykałowską, która prowadzi w przedszkolu zajęcia korekcyjno- kompensacyjne. Zapraszamy do korzystania i dobrej zabawy.
Percepcja wzrokowa – prezentacja nt. jak rozwijać, usprawniać, wspomagać rozwój.
Jak zachęcić dzieci do pracy, co zamiast karty pracy.
Zachęcamy również do zapoznania się z materiałami, ćwiczeniami, propozycjami nadesłanymi wcześniej przez Panią logopedę A Krzeszewską, tam także znajdziecie Państwo szereg pomysłów na usprawnianie słuchu, rozpoznawania brzmienia dźwięków, w tym dźwięków mowy ale nie tylko.
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – wskazówki dla rodziców.